Bovu Island en fantastische Holiday clubs! :) - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Mirjam - WaarBenJij.nu Bovu Island en fantastische Holiday clubs! :) - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Mirjam - WaarBenJij.nu

Bovu Island en fantastische Holiday clubs! :)

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

25 April 2014 | Zambia, Livingstone

Hallo lieve allemaal,

Mijn belofte om vaker op mijn weblog te schrijven is helaas al mislukt. Het internet in ons huis ligt er nu al drie dagen uit, niet geheel mijn schuld dus. Speciaal voor jullie heb ik maar even het internetcafe opgezocht. ;) (Helaas houd ik het verhaal wel wat korter dit keer, want het wordt zo donker en dan wil ik thuis zijn.)

Afgelopen weekend zijn we met een groep naar Bovu Island geweest, een 'onbewoond' eiland in de rivier. We hebben daar genoten van de prachtige omgeving en alle dierengeluiden die we hebben gehoord. (Vogels, apen en hippo's. Helaas hebben we geen apen of hippo's in het echt gezien.) Verder hebben we een prachtige sunsetcruise gemaakt over de rivier, wandelingen gemaakt over het eiland en met pasen zijn we naar een plaatselijke kerk geweest op het vaste land. 's Nachts waren we best een beetje bang om naar de wc te gaan, want zonder elektricitieit/ licht kun je niet zien of er toevallig grote spinnen op de wc zitten of dat er krokodillen voor de hut aan de rivieroever liggen. Ahhh! :P

De Holiday Clubs waren deze week echt geweldig!! We hebben een week gehouden over de natuur en allerlei dieren. De eerste dag hebben we een boom geplant in de tuin van de school, de tweede dag heb ik de kinderen van alles geleerd over vissen in de zee.(Heerlijk om weer even echt juf te zijn.:D) Van een wc-rolletje hebben de kinderen hun eigen vis geknutseld. Wauw, ik heb nog nooit een klas vol met kinderen zo stil gezien! Voor deze kinderen is het heel bijzonder om met knutselmateriaal te werken, dat het dan stiekem een hele simpele opdracht is maakt hun niets uit. Nadat de school uit was zag je nog overal kinderen achter elkaar aan rennen met hun vis, heel schattig!
Een ander hoogtepunt van de holiday clubs was het kijken van een film op een kleine laptop. Dit is zo bijzonder voor deze kinderen, dat ze het totaal niet uitmaakt dat het geluid wat minder goed is of het beeldscherm wat klein. Vandaag hebben we de film afgekeken, en omdat het de laaste dag was op deze school heb ik 's ochtends popcorn gemaakt om mee te nemen.

Ik kijk nog iedere dag hier mijn ogen uit... Er is zoveel indrukwekkends te zien! Ik heb het gevoel dat ik er nog maar net een week ben, maar er zijn gewoon al bijna 3 weken voorbij. De tijd vliegt enorm!

Sorry voor mijn korte verslag dit keer, volgende keer meer!

Heel veel liefs,

Mirjam







  • 25 April 2014 - 19:10

    Marianne:

    Wat ben je al ontzettend bruin en hoe kom je aan die zonnebril? Verder kun je zo zien dat je helemaal in je element bent. Of je nu hier voor een groep kinderen staat of aan de andere kant van de wereld, allemaal even leuk. Je staat er gewoon. We zijn heel trots op je. Dikke knuffel en lekker genieten meis!

  • 25 April 2014 - 20:38

    Johan Kruize:

    Een heel mooi verslag vooral! Om jaloers op te zijn Mirjam ;) Heel erg fijn dat je het zo goed naar je zin hebt en dat het daar allemaal zo mooi is. Geniet er van zou ik zeggen, maar dat is niet nodig, dat doe je al volop :p

    Gr. Johan

  • 25 April 2014 - 21:19

    Astrid:

    Ik zie t al...je voelt je als een vis in het water;-)
    Wat zullen de kinderen blij met je zijn!

    Groetjes Astrid

  • 26 April 2014 - 17:04

    Gus:

    Wow Mirjam, weer genoten van je verslag. Wat ben je op je plaats daar!
    Maar ik zou het wel weten: Liever zonder dan met licht naar de wc. Ik zou die spinnen niet hoeven te zien.
    Groetjes, O^O Gus

  • 28 April 2014 - 10:24

    Nikki:

    Wauw, klinkt als een bijzondere ervaring! En ook dat ze zo stil knutselen en helemaal happy zijn met hun visje, lijkt me gaaf om mee te maken! Geniet er nog van, succes en veel plezier!

  • 29 April 2014 - 14:56

    Elze:

    Fantastisch om te lezen wat je allemaal meemaakt. Zullen veel indrukken zijn die je straks meeneemt naar huis. Om van te leren en door te geven. Je bent in je element daar en volgens mij heb je "echt" contact met de mensen. Mooi om te zien! Geniet er van en veel succes.

  • 06 Mei 2014 - 11:43

    Hanny:

    Met zo weinig zo'n resultaat en dan ook nog het enthousiasme van de kinderen. Dat is genieten voor je!

  • 22 Mei 2014 - 20:14

    Ina:

    Hoi Mirjam, Als je al die stralende kinderen ziet met hun eigen visjes dan maakt het niets uit dat de opdracht simpel was. Maar het laat wel zien dat wij hier toch wel een beetje vergeten om de luxe die we hebben echt te waarderen.
    Raar haar, ja voor hen waarschijnlijk wel, maar maak je niet druk gelukkig heeft niemand inspraak over wat er op zijn of haar hoofd groeit, je moet het er gewoon mee doen.
    Groetjes en blijf lekker genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

6 april stap ik in het vliegtuig om mijn droom waar te maken: 2 maanden vrijwilligerswerk doen in het onderwijs van Zambia. Ik zal samen met andere vrijwilligers verblijven in de stad Livingstone, op een paar kilometer afstand van de beroemde Victoria Falls. Via deze website zal ik proberen om jullie regelmatig op de hoogte te houden van mijn avonturen. Veel leesplezier! Groetjes, Mirjam

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 9061

Voorgaande reizen:

06 April 2014 - 03 Juni 2014

Zambia!

Landen bezocht: